autotirgus | biznesam | būvniecība | ceļojumi | finanses | izglītība | lauksaimniecība | mājai | mediji | īpašums | pārtika | parvadājumi | ražošana | skaistums | tehnoloģijas | tiesības | tirdzniecība | veselībai

Latvieši veido labāko tenisa menedžmenta spēli pasaulē – TENNIO

Šodien, 5.martā, savu pirmo sezonu sāk Latvijā veidota tiešsaistes menedžmenta spēle tenisa cienītājiem– „Tennio”. „Tennio” ir kvalitatīva online spēle, kurā jebkurš var kļūt par sava virtuālā tenisista treneri – sastādīt detalizētus treniņu grafikus, plānot, kuros turnīros piedalīties, no kuriem atteikties, novērtēt sava audzēkņa fizisko sagatavotību, nodrošināt to ar nepieciešamo ekipējumu – raketēm, somām, apģērbu u.c.
Spēles veidotāji ir profesionāli tenisa treneri un bijušie tenisisti, kā arī menedžmenta spēļu fani, kuri īpaši strādājuši pie tā, lai spēle maksimāli atbilstu realitātei.

„Spēles veidošanā ieguldīts milzīgs darbs divu gadu garumā un lepojamies, ka viss, kas izdarīts, paveikts ar vietējo speciālistu palīdzību. Spēle ir diezgan sarežģīta, taču ļoti noderīga, lai iepazītu tenisa specifiku, taktiku, trenēšanos un dalību turnīros. Tagad sāksim jaunu cēlienu spēles attīstībā – pirmo sezonu,” stāsta „Tennio” autors, uzņēmuma „Games Lab” vadītājs, profesionāls tenisa treneris Pauls Sondors.

Spēle nav datorspēle tās klasiskajā izpratnē – tā nav jāpērk vai jāinstalē. Vienkārši jāievada interneta pārlūkā adrese www.tennio.com, jāreģistrējas, pēc tam atliek izveidot savu audzināmo tenisistu un sākt ceļu uz tenisa Olimpu.

„Nozīmīgākā spēles daļa ir pareizās taktikas izvēle,” stāsta Pauls Sondors, „Taktikas sadaļā lietotāji var ļoti detalizēti definēt, kādus sitienus izmantot, cik spēcīgi sist, kur mērķēt un atzīmēt citus parametrus. Svarīgi ir izvēlēties savam virtuālajam tenisistam vispiemērotāko taktiku – izvēloties sist ar 100% spēku, var gadīties, ka audzēknis ātri nogurst un sitieni ir ļoti neprecīzi.”

Protams, interesantākā „Tennio” daļa ir tenisa spēles aizvadīšana pret citu lietotāju, kuras rezultāts tiek iegūts, programmai simulējot maču. Vērā tiek ņemtas lietotāju dotās taktiskās norādes, tenisistu fizikālie rādītāji (augums, svars, reakcijas laiks, spēja paātrināties, sabremzēties u.c.), kā arī vispārzināmi fiziski lielumi – tādi kā zemes pievilkšanas spēks, gaisa pretestība un citi, kas ietekmē bumbas lidojumu un atlēcienu.
„Jāatzīmē, ka mēs nenosakām uzvarētāju pēc varbūtības teorijas vai statistiskās varbūtības – mēs simulējam maču, kuru lietotāji var arī noskatīties. Spēles sākumā mēs nezinām, kurš būs uzvarētājs. Tāpat kā dzīvē,” stāsta Pauls Sondors.

Spēles virtuālais gads ilgs 16 nedēļas. Pēc gada spēlētāji paliks vecāki, mainīsies turnīru uzvarētāji, tiks godināti reitinga līderi u.t.t.
„Orientējamies uz tām valstīm, kurās ir populārs teniss, pamatā tās ir valstis, kuras pārstāv sportisti ATP rangā. Orientējamies uz sportistiem no TOP 100, un tās ir 36 valstis – Spānija, Krievija, Francija, Anglija, ASV, Austrālija un citas,” stāsta Pauls Sondors. To, ka mērķi ir reāli, apliecina fakts, ka vēl pirms oficiālā spēles sākuma bez nekādām mārketinga aktivitātēm „Tennio” lietotāji ir no dažādām valstīm – Rumānijas, Brazīlijas, Itālijas, Beļģijas un citām.

Uzņēmums „Games Lab” strādā „JIC biznesa inkubatora” paspārnē un tā mērķis ir radīt labāko menedžmenta spēli, kura maksimāli atbilst realitātei. „Mēs gribam, lai virtuālie tenisisti ne tikai dzīvotu hoteļos, pavadītu laiku pārlidojumos un varētu izvēlēties, kurā restorānā vakariņos. Mēs vēlamies arī attīstīt sacensību sistēmu – ieviest nacionālo izlašu turnīrus, klubu turnīrus u.t.t. Tā kā mūsu mērķi ir ambiciozi, esam vēl ceļa sākumā, tomēr ir izveidots labs pamats, uz kura būvēt tālākās ieceres,” skaidro P.Sondors.

Pievienot komentāru